RABIA: poeta sufi (c 717-801)

"Because of her remarkable beauty, a famous brothel bought her for a large sum, and it is believed she lived and was forced to work as one might in a brothel for many years. She wrote: 'What a place for trials and transformation did my Lover put me,but never once did He look upone me as if I were impure. Dear sisters, all we do in this world, whatever happens, is bringing us closer to God.'

OUR BEAUTY
Live with dignity, women, live with dignity, men.
Few things will more enhace our
beauty as
much.

DIE BEFORE YOU DIE
Ironic, but one of the most intimate acts
of our body is
death.

So beautiful appeared my death - knowing who the I would kiss,
I died a thousand times before I died.

"Dies before you die," said the Prophet
Muhammad.
Have wings that feared
touched the Sun?

I was born when all I once
feared - I could
love.

Referencia: Love Poems from God: Twelve Sacred Voices from the East and West por Daniel Ladinsky

p.d. thanks yaru for the reference.

Comentarios

Toshi ha dicho que…
Hola Norka:

Se puede decir que por éstos días me he sentido bastante rabiosa, desconcertada por las formas y circunstancias que se han dado en el lugar donde trabajo. Gracias a Dios que ya el sol volvió para irme a correr y así purificar mi sangre contaminada con tanta necedad. Ya más aliviada, me gustaría si puedes que podamos conocernos. Yara me invitó para una actividad el 4 de octubre creo que es en el viejo San Juan, a las 4 ó 5 de la tarde. No sé si puedas llegar hasta allí. La información completa no la tengo, la tiene Yari, tan pronto tenga los detalles completos te aviso. Un abrazo desde Creatulandia que también me ha servido para deshogar la rutina cansona del diario.

Un abrazo y lindas cosas!!

Entradas populares de este blog

una oración a Dios de Mahatma Gandhi

libertad

See you soon